Náhuat sehaska

Bi hitzaldiren bidez, “La Cuna Náhuat” proiektua ezagutzeko aukera izan dugu. Peio etorri da gure eskolara, “El Salvador Elkartasuna” taldea ordezkatuz eta Rosario, “Cuna Náhuat” proiektuko partaidea. Proiektua aurkeztu ondoren, bertan parte hartzeko aukera eskaini diete ikasleei, El Salvadorrera hilabete batzuetan bidaiatuz eta beren proiektuko jarduerak garatzen diren ikastetxean integratuz.

Sehaska Náhuat «El Salvadoren» náhuat edo pipil hizkuntzako murgiltze linguistiko goiztiarreko zentroa da. Santo Domingo de Guzmángo (Sonsonate) udalerriko eskolaurreko (3-5 urte) haurrek náhuat hizkuntzan soilik jasotzen dute hasierako arreta eta prestakuntza; Sehaskan ematen duten denboran, haurrek komunitateko emakume pipil nahuaparlateek zuzendutako hainbat jolas-jarduera hezitzailetan parte hartzen dute («nanzin tamatxtiani», «Andre maistra»). Sehaskaren barruko jarduera guztiak náhuat hizkuntzan egiten dira. Náhuat sehaska amonaren eta bilobaren arteko harremana ustiatzen den hizkuntza murgiltzeko eredua da. Lehenengoak herri pipilaren hizkuntzari eta kosmobisioari eusten diote, eta bigarrenak, erreleboa, hizkuntzaren potentzial hartzailea eta kosmobisio pipilak.

This entry was posted in Berri nabarmenak, Berriak. Bookmark the permalink.