Zineforum tailerra, 1. mailako ASCTk dinamizatua (Eskola eta Osasunerako Estatuko Programa – Salud en Curso)

Maiatzaren 5ean, asteartean, 11:00etatik aurrera, Juan XXIII Roncalli Fundazioak kudeatzen duen SERPAIS CIMA proiektuko parte-hartzaileek, estatuko beste erakunde eta entitate batzuekin batera, “Zineforum inklusibo” batean parte hartuko dute, Gazteentzako Prentsa Elkarteak sustatutako “Salud en Curso” programaren barruan.

“Salud en Curso” Osasun Hezkuntzarako eta droga-mendekotasunen prebentziorako programa bat da, eta zinema baliabide pedagogiko gisa erabiltzen du. “Salud en Curso” programak Drogei buruzko Plan Nazionalaren lankidetza du, eta hezkuntza-komunitateari eta gizarteari, oro har, informazioa, azterlanak, esperientziak, baliabideak, materialak, filmen gida didaktikoak eta aipatutako gaiarekin espezifikoki lotutako zerbitzuak eskaintzen dizkie. Osasun, Kontsumo eta Gizarte Ongizate Ministerioak finantzatzen du, Gizarte Zerbitzuen Idazkaritzatik Drogei buruzko Plan Nazionalerako Gobernuaren Ordezkaritza.

Ekimen berritzaile horrek (online plataformen bidez proiektatzen delako, graduetako, institutuetako, elkargoetako eta hainbat hezkuntza-eremutako profesionaletako ikasleek nazio mailan parte hartzen dutelako, desgaitasunen bat duten eta ez duten ikasleen inklusioa sustatzeaz gain) eskola-jazarpenaren eta droga-mendekotasunaren prebentzioaren gaia landu nahi du, “Cobardes” filmaren bidez.

Filma ikusi ondoren, zineforum bat izango da. Bertan, Gizarteratzeko Goi Mailako Ikasleak (Levante de Algeciras, Cádiz) eta Animazio Soziokultural eta Turistikoko Goi Mailako Ikasleak (Nafarroako Nafarroako Gobernuko Hezitzaileen Eskola) ezagutzeko. Errioxako ALARCA eta Babel aisialdi eta denbora libreko eskoletako irakasle eta profesionalek, Iuventia Sociedad Cooperativak eta Animazio Soziokulturaleko Iberoamerikako Sareak gainbegiratuko dituzte, eta, ondoren, elkargo, institutu eta fundazioetako ikasleei ondorengo eztabaida erraztuko diete.

Escolapias eskola – Sotillo (Logroño) eta Teresiar Eskola (Calahorra), Institut Vilatzara de (Villasar de Mar, Bartzelona) eta Fundació Llor (Sant Boi de Llobregat) hezkuntza-erakundeak Europako Parlamentuko Eskola Enbaxatzaileak Programakoak dira, eta, beraz, filma baliatuko dute gero Europar Batasuneko hainbat herrialdetan drogen arloan indarrean dagoen araudia ezagutzeko.

Horrela, Andaluziako, Kataluniako, Madrilgo, Nafarroako eta Errioxako erakundeak esperientzia batean bildu dira, eta hamahiru erakundek proiektu bat partekatu dute honako helburu hauekin:

• Eskola-jazarpena prebenitzea
  • Droga-mendekotasunarekin lotutako jokabideen prebentzioa eta alertak.
  • Eskola-jazarpenari eta droga-mendekotasunari buruzko Europako esparruan eragin politikoa izateko proposamenak biltzea.

Saioa filma ikusi eta laurogeita hamar minutuko eztabaida izango da.
Eztabaidak, jarrera kritikoak bultzatzeaz gain, eta filmak duen bizipenezko pedagogia baten bidez, eztabaida hiru gaitan mugatuko du:

• Eskola-jazarpena.
  • Droga-mendekotasunen prebentzioa.
  • Bikoitien taldearen presioa.

260 pertsonak hartu dute parte, eta honela banatu dira:

Colegio Escolapias- Sotillo 70 pertsona 1º de la E.S.O.
Colegio Teresianas de Calahorra 55 pertsona 4º de la E.S.O.
Institut Vilatzara de Villasar de Mar (Barcelona) 12 pertsona Mediadores/as escolares
Fundació Llor de Sant Boi de Llobregat 19 pertsona 4º de la E.S.O.
Nafar Gobernuko, Iruñeako Hezitzaile Eskola (Nafarroa) 16 pertsona 1º Grado superior de TASOCyT
I.E.S. Levante 27 pertsona 1º Grado Superior de Integración Social
Profesorado institutos 15 pertsona Profesorado de diferentes materias
Proyecto Prevention OH del Servicio de drogodependencias y otras adicciones del Gobierno de La Rioja 1 pertsona 1 psicóloga del proyecto
Escuela de Educadores ALARCA 2 pertsona Profesorado de la Escuela
Escuela de Animación Juvenil y Tiempo Libre BABEL 10 pertsona Profesorado de la Escuela y monitores y directores ya titulados.
Fundación Juan XXIII 25 pertsona (Servicio de provisión de apoyos para la inserción sociolaboral de personas con discapacidad intelectual de la ciudad de Madrid)
Red Iberoamericana de Animación Sociocultural 6 pertsona Profesionales de la Animación Sociocultural.
Iuventia Sociedad Cooperativa Madrileña 2 pertsona 1 psicopedagogo social y 1 socióloga.

Erakunde antolatzaileak eta parte-hartzaileak:

• Red Iberoamericana de Animación Sociocultural
  • Asociación de Prensa Juvenil de Barcelona
  • Escuela de Animación Juvenil y Tiempo Libre BABEL de La Rioja
  • Escuela de Educadores ALARCA de La Rioja
  • Proyecto Prevention OH del Servicio de drogodependencias y otras adicciones del Gobierno de La Rioja
  • Iuventia Sociedad Cooperativa
  • Fundación Juan XXIII Roncalli de Madrid
  • I.E.S. Levante de Algeciras (Cádiz)
  • Colegio Escolapias Sotillo de Logroño (La Rioja)
  • Colegio Santa Teresa (Fundación Escuela Teresiana) de Calahorra (La Rioja)
  • Nafar Gobernuko, Iruñeako Hezitzaile Eskola (Nafarroa)
  • Institut Vilatzara de Villasar de Mar (Barcelona)
  • Fundació Llor de Sant Boi de Llobregat

Sareko lanak gero eta gehiago lausotzen du korporatibismoa, ikuspegi bat, misio bat eta proiektu bat partekatzen duten pertsonen arteko bide bat izateko, aniztasuna besarkatzeko eta helburu komunak bateratzeko gai garen pertsona bat izan gaitezen.

This entry was posted in Berri nabarmenak, Berriak, Noticias, Noticias Destacadas. Bookmark the permalink.